Şahika Karaca – Türk Edebiyatında Çocuk

Görsel

Çocuk ve çocuklukla ilgili söylemlerin araştırılması siyasi, sosyal ve kültürel yapının anlaşılmasında önemlidir. Türk edebiyatında çocuğun incelenmesine yönelik araştırmalar ise oldukça azdır. Bu kitapta 1900-1923 arasında milliyetçi eksende oluşturulmaya çalışılan çocuk kimliğinin edebî metinler üzerinden analizi yapılmıştır. Böylelikle çocuk kahramanlar üzerinden siyasi ve toplumsal dönüşümler tespit edilmiştir. Osmanlı Devleti’nde modernleşmenin hız kazandığı Tanzimat Dönemi’nde, II. Meşrutiyet’in ilan süreci ve sonrasında çocuklar toplumsal ve siyasi dönüşümde önemli roller yüklenmişlerdir. Edebiyatın da toplumsal hayatla iç içe olması nedeniyle hikâye, roman, şiir gibi edebî türlerde çocuk kahramanlar etrafında bu dönüşüm izlenebilmektedir. Edebî metinlerde 1900’lü yılların başından itibaren hızlanan milliyetçilik düşüncesinin etrafında çocuklar da vatanın kurtarılması ve yeniden inşasında sorumluluklar yüklenmişlerdir. Çocuklar kimi zaman vatan için canlarını feda ederken kimi zaman da cephe gerisinde aile sorumluluğunu üstlenmişlerdir. Bu kitapla Türk edebiyatında 1900-1923 arasındaki dönemde çocuk kimliğinin milliyetçi eksende oluşturulma sürecine dikkatler çekilmiş ve Türk edebiyatının bir döneminden hareketle çocuk kimliğinin oluşum süreci irdelenmiştir.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s