Züleyha Ertan Kantos – Eğitimde Hesap Verebilirlik

Görsel

Hesap verebilirlik, eğitim ve eğitim yönetimi alanında ihmal edilen konulardanbiridir. Bu ihmalin arka planında genellikle bireylerin kuramsal ya da kanunda var olanı davranışa dönüştürememesi olgusu varsayılabilir. Eğitim örgütlerinin öğrencilerin eğitimine ve başarısına ne kadar katkıda bulunduğu hesap verebilirlik döngüsü ile ortaya çıkarılmaya çalışılmaktadır. Hesap verebilirlik döngüsü eğitimin niteliğini artırırken aynı zamanda bireylere adalet,hakkaniyet, demokrasi, eşitlik ve hoşgörü de sağlamaktadır. Bunun için de öncellikle eğitim sistemleri içerisine hesap verebilirlik mekanizmasının çok iyi yerleştirilmesi gerekmektedir.

Bu kitap, “İlköğretim okullarında görev yapan okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşlerine göre bir “hesap verebilirlik modeli” geliştiren araştırmayı temel almıştır. Altı bölümden oluşmaktadır.Çalışmanın birinci bölümünde hesap verebilirlik kavramı; ikinci bölümde;eğitimde hesap verebilirlik kavramı tartışılmıştır. Üçüncü bölümde; okulda hesap verebilirlik, dördüncü bölümde; okul hesap verebilirlik modeli, beşinci bölümde Türkiye’de hesap verebilirlik çalışmaları, Altıncı bölümde ise Türkiye’deki öğretmen ve yöneticilerin hesap verebilirlikle ilgili düşünceleri (araştırmanın sonuçları)  ve öneriler bulunmaktadır.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s