Mete Çamdereli – Reklamın Görme Dediği

Görsel

Reklam bir yere ışık tutarken diğer tarafı karartır mı? Soruya yanıt, başlıktaki görme sözcüğünü ikili okumada: biri, emir kipinin olumsuz şeklinde, diğeri görmek eyleminde…

Işık tutmanın, aynı zamanda ışığa bakanı körleştirebileceği ya da ışığa bakanı bizzat karartabileceği öngörüsü birinci okumanın kaplamını oluşturur. Gözün doğal işlevini eyleme geçirme ya da bakış öncesi düzeni tesis ise ikinci okumanın içlemini belirler. 
Reklam bir yandan gizler bir yandan da ifşa eder, kapısı görsele açılan her iletişim imkânı gibi.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s